Lotte & Jorieke in Nepal

Zaterdag 21 mei & Zondag 22 mei

Hier onze volgende blog over afgelopen weekend ! Nogmaals bedankt voor jullie leuke reacties :)

Zaterdag 21 mei

8.00 ontbijt, we kregen een kleine dikke pannekoek met aardbeiensiroop !! Yeaaah! Na het ontbijt vertrokken we met de mensen die mee wouden naar een monnikenhuis, hier zijn we bij een lezing geweest. Dit vonden wij ontzettend saai want wij houden meer van iets actiefs doen. Na de lezing van een uur zijn we nog een keer naar de Bouddhanath tempel geweest. Het was een speciale dag, want het was de geboortedag van Boeddha. Het was dus ook suuuuuperdruk. Er waren veel mensen die gingen bidden, maar ook veel mensen die gingen bedelen. Dit was soms best shockend want sommige hadden bijv. maar 1 arm of 1 been. Omdat het erg druk was zijn we niet zo lang gebleven. We zijn naar een andere monnikenhhuis geweest en hebben daar in het restaurantje heerlijk gegeten. Na het eten wou de groep een rondleiding door het huis, maar dit leek ons niet zo leuk. Wij zijn dus uit de groep gegaan en hebben een taxi gepakt naar de Monkeytempel. Na ongeveer een halfuur rijden waren we er. Ook daar was het natuurlijk superdruk. Normaal vinden we drukte niet zo erg, maar als je door echt iedereen aangekeken word, dan is het soms best ongemakkelijk. Toen we eindelijk boven waren na ongeveer 350 trap treden zagen we best veel apen lopen. Helaas door de drukte waren er veel apen weg of verstopt dus we willen nog een andere keer er opnieuw heengaan wanneer er meer apen zijn. Toen we naar het uitzicht aan het kijken waren werden we aangetikt door 2meisjes en 1jongen. Ze wouden heel graag met ons op de foto. Na ongeveer 20foto's wouden ze ook nog de hoed van Jorieke op voor een selfie haha! We hebben daarna nog heel veel vragen van hun moeten beantwoorden en heel veel mensen die om ons heen stonden luisterden stiekem mee. Ze zeiden dat ze Nederlandse meisjes mooi en lang vonden. Dat was wel leuk om te horen :p Wel grappig dat dan zelfs de stoere gangbang jongensgroep van rond de 25 jaar dan zelfs verlegen zijn. Ze durven niet te vragen of ze met ons op de foto mogen, nee ze maken stiekem foto's... of naja ze proberen het onopgemerkt te doen, maar wij zien het vaak wel.. Na een leuke middag zijn we weer met de taxi naar huis gegaan. Nog even wat over het verkeer in Nepal: De kans op een verkeersongeluk in Nepal is 300x groter dan in Nederland. Als je de straat over wilt steken beland je in live in het spelletje 'cross the street' oftewel probeer aan de overkant te komen zonder aangereden te worden. Helaas hebben wij maar 1leven en op de computer heb je er 3. Ook is het zo dat als je vraag hoelang het rijden is dat ze daar geen antwoord op kunnen geven. Dit ligt namelijk aan de hoeveelheid lef de taxichauffeur heeft en hoeveel risico's hij kan nemen met inhalen. Je snapt dus dat wij soms met ogen dicht in de auto zitten want regels? nee dat kennen ze niet ! Oja en savonds aten we trouwens rijst..

Zondag 21mei

8.00 ontbijt, dit waren cornflakes met melk en banaan. Na het ontbijt hebben we wat kleren gewassen. Dit natuurlijk met de hand. Zo beseffen we wel weer dat we het goed getroffen hebben in Nederland met onze mams. Na het wassen zijn we boodschappen gaan halen voor de aankomende 2dagen. We gaan namelijk raften. In de middag hebben we een uurtje geslapen want we waren erg moe door alle drukte en warmte de afgelopen week. Verder hebben we lekker niks gedaan en koekjes en chips gegeten. Vanavond hopen we op een lekkere maaltijd en dan de tas inpakken. Morgen gaat onze wekker om 5.00 voor de 'Adventure week'. We hebben er onwijs veel zin in. Eindelijk actie !!

Groetjesss !!

Diny

Zo, dus nu gaan jullie van alles ontdekken en avonturieren.? De verhalen die jullie schrijven zijn heerlijk om te lezen! En wees maar blij dat je daar bent en lekker weer hebt, hier is het alweer koud en regen en onweer. Enne Lotte geen buitenlands vriendje nemen hoor, dan ga je ook nog emigreren ;-( Veel plezier nog dames, ik ben wel benieuwd naar de verhalen van de "adventure week" Geniet ervan!

marcel

Hey, waar blijft dan eigenlijk al dat vrijwilligers werk? Veel plezier bij het raften in ieder geval. Dikke kus.

Mieke Alberink

Ga lekker genieten,het gaat jullie vast goed af?
De mensen die jullie ontmoeten zijn super lief.al is het even wennen om een beziens waardigheid te zijn.
Jullie schrijven leuk,we leven met jullie mee

Robbin

Heel veel plezier met het raften morgen en overmorgen. Lekker wat actie !

Annet

Geweldig wat schrijven jullie mooi , is heerlijk om jullie ervaringen op deze manier mee te mogen beleven !
En ja dames , thuis hebben jullie het goed en dat wardeer je nu des te meer, haha.
Heel veeeel plezier aankomende week, geniet ervan! !!

Lieve groetjes en natuurlijk Namaste !!

Greetje

wat beleven jullie mooie avonturen. Vandaag raften. Zijn jullie al bang???? Het is wel eng hoor. .......en vinden jullie het niet fijn om bekeken te worden en zoveel aandacht te krijgen? Hier in Holland is dat straks wel afgelopen hoor,dan zijn jullie één van de vele lange Nederlandse meisjes. Jullie zullen dat dan wel missen. groeten Oma