Lotte & Jorieke in Nepal

Donderdag, Vrijdag & Zaterdag 26 t/m 28mei

Hoi Allemaal! Hier onze volgende blog over de afgelopen 3 dagen. Dit waren erg spannende dagen in de Jungle !

Donderdag 26mei

Om 5.30 hadden we ontbijt, 6.00 vertrokken we met de bus naar Chitwan. Na ongeveer 5uur lang rijden kwamen we aan in Chitwan. Toen we in onze kamer kwamen werden we direct geconfronteerd met de hitte, veel vieze insecten, vooral veel muggen (Jorieke's favoriete huisdier), een salamander op de muur & een meikever in de stinkende badkamer. Gelukkig was er wel 1 positief ding, een bed met MATRAS !! niet van piepschuim:) & toen we ons programma zagen voor de komende 2dagen waren we de insecten al weer vergeten :P We begonnen die middag met Sightseeing, we hebben door het stadje gelopen en zagen direct olifanten over straat lopen. Met helaas wel mensen erop natuurlijk.. Nadat we door de straatjes hebben gelopen gingen we naar een olifantenopvang. Dit was minder fijn om te zien. De olifanten stonden vast met 2 poten. We hadden ons hier wel op voorbereid en bedacht dat we wat we er ook van vinden, het toch niet kunnen veranderen. :( We hebben nog gevraagd hoe duur zo'n olifant was. Nou voor 15.000 dollar kun je hem kopen en in de natuur zetten.. Dus als je interesse hebt? Wij weten een adres ;) Na de olifantenopvang zijn we doorgelopen naar de Jungle waar we de volgende dag in zouden gaan lopen! Jaa... LOPEN!! We hebben informatie gekregen over de jungle. Ze hebben de Jungle opgezet zodat de Bengaalse tijger niet zou uitsterven. Dus ja sommige mensen hebben ook wel een goed hart voor dieren:) Na wat informatie hebben we lekker op een 'terrasje' gezeten met uitzicht over de Jungle met zonsondergang, ontzettend mooi om te zien! Wat wel gek was.. er was een groep chinezen die niet naar de Jungle en de dieren keek, nee.. die vond een foto van ons als Nederlanders leuker & interessanter.. 's Avonds hebben we heerlijk noodles gegeten met een typisch Nepalees alcohol drankje, veeelste sterk om te drinken haha. Daarna zijn we naar een soort theater geweest met allemaal culturele dansen. Was erg leuk om te zien! Rond 9.00 waren we terug en zijn we gaan slapen. Nadat we alle insecten dood hadden geslagen natuurlijk.. Scheelt dat we nog een klamboe hadden:)

Vrijdag 27mei

Ontbijt om 6.00u, en niet zomaar een ontbijt! We kregen aardappels.. & 2 eieren met geroosterd brood & Jam!!! Ontzettend lekker :) Na het ontbijt werden we door onze leuke gids heerlijk opgejaagd. Dit was de eerste Nepalees die we zagen die bezig was met tijd. Maar dan telkens te optijd haha! Om 7.30 begon onze spannende dag. We begonnen met het varen in een bootje over een rivier waar krokodillen in zwommen. en ja er waren 2 soorten. 1 at alleen vis, en 1 at alles. Dus ja wij konden ook hun eten worden.. Toen we de bootjes zagen verklaarden we ons als een stelletje gekken.. De bootjes waren heeel lang en superdun.. het is eigenlijk gewoon een uitgeholde boom.. Balans was dus de belangrijkste opdracht met z'n allen. Na 5min zagen we al een krokodil. en natuuurlijk was dit de gevaarlijke die mensen at. Dus ja we waren best bang.. Is wel logisch toch?:P Uiteindelijk hebben we nog 4 krokodillen gezien waarvan er ook 2 op 10 meter afstand. Wel grappig want opeens is een spin naast je in boot dan niet zo eng meer Haha! Na een halfuur in dat bootje konden we eindelijk op veilige bodem stappen. of naja veilig in een Jungle ben je niet.. We liepen eerst langs een ander olifantenopvang waar de Baby's geboren werden! Suuuuperlieff. Helaas waren deze natuurlijk ook vastgebonden.. tenzij ze nog maar een paar dagen oud waren. Toen we verder liepen stopte de gids. Hij zei; voordat we verder lopen moet ik jullie wat vertellen. Het gevaarlijkste dier in de Jungle is de wilde Olifant. Voor hem is het heel makkelijk ons te doden. Hij loop gewoon over je heen. (*Slik*) Duss... als we die tegenkomen moesten we allemaal een andere kant op rennen.. Want dan zou de olifant het opgeven. Of nja je moet hopen dat hij niet jou kant op gaat. Het volgende dier wat daarna het gevaarlijkst is is de Tijger. Als we tegenover een tijger staan zou de gids de tijger strak in de ogen kijken en met de bamboestok proberen bang te maken. jaa.. de gids had alleen een bamboestok bij zich. GESTOORD! niks geen verdovingspijl ofzo.. Als de tijger dan niet bang zou zijn en naar ons toe zou lopen moesten we allemaal stokstijf met onze armen gekruist over ons lichaam gaan staan en niet praten of bewegen (Niet bewegen & praten? Ik denk dat we superhard moeten huilen dan en trillen van angst). De tijger zou dan misschien even komen ruiken.. & dan maar hopen dat we genoeg vieze Deet spray op hebben gedaan en dat de tijger dat niet zo lekker lijkt.. Volgende dier dat we tegen konden komen was de neushoorn. Als die ons wou aanvallen moesten we met de hele groep niet vooruit rennen maar zigzaggend rennen. Een neushoorn kan alleen maar rechtuit namelijk.. of we moesten 2meter in een boom klimmen...En ja bij de wilde beer moesten we maar op de neus tikken met een stok, en dan maar hopen dat je raakt, met al die spanning. (Jorieke: Nou ik kan je vertellen, ik had tranen in de ogen staan van spanning toen we dit te horen kregen. Ik dacht echt, waaaarom doe ik dit. Uiteindelijk was het wel echt supergaaf ! ) We liepen door de Jungle en zagen op het begin al wilde zwijnen voor ons het pad oversteken. een stuk of 5 rennend achter elkaar! De gids zei dat deze zulke scherpe tanden hebben dat ze zelfs een tijger kunnen doden. Dus ja denk je gewoon leuke varkens tegen te komen, zijn die ook nog gevaarlijk. We liepen ook niet altijd over een pad, we gingen ook echt door het bos, over en onder takken door met de selfiestick in de hand als wapen. We hebben Ontzettend veel Bambi's , Apen en verschillende soorten vogels gezien, ook nog een krokodil op het land. Gelukkig wel op veilige afstand. Na 1,5u lopen gingen we terug naar de bewoonde wereld. We hebben de gids nog gevraagd hoevaak hij een tijger had gezien. Dit was 7x in 5jaar. Dus de tijgers zijn goed verstopt ! Rond 11.00 gingen we naar de olifanten die op dat moment in het water stonden. Je kon met ze in het water voor 200 roepie, dat is rond de 1,80 euro. Wij hadden er wel een beetje een dubbel gevoel bij omdat de olifanten niet goed behandeld werden. Maar als er niemand op ging dan zaten de Nepalese eigenaren er wel op. Dus we hebben er toch voor gekozen om er even op te zitten. Zodat de olifant even vrij was van die vervelende man. Toen we erop zaten hebben we ook direct naar de man geschreeuwd dat hij niet met de stok mocht 'slaan'. Gelukkig luisterde hij:) Na 5 min. gingen we er af en hebben we bananen gekocht en aan de olifant gegeven als dankjewel. Na deze ontzettend mooie ervaring hadden we de lunch. Na de lunch gingen we weer de Jungle in. Helaas moet je dan eerst weer naar de overkant met dat verschrikkelijke bootje. We hebben daarna ongeveer 4uur lang met de Jeep rondgereden in de Jungle met heerlijk weer hebben we in totaal deze dag 7 neushoorns gezien waarvan 1 baby! en dat op 5-10 meter afstand ! 6 krokodillen, een olifant op verre afstand, heel veel Bambi's, apen en vogels, oja en nog een dier met 4poten en een lange staart, soort grote leguaan ofzo. Een hele gave dag gehad dus ! Die avond hebben we nog even rondgelopen in het stadje en wat kleine winkeltjes bezocht.

Zaterdag 28mei

Ontbijt om 7uur, om 8uur gingen we weg met de bus. Na heel lang rijden en in de file staan kwamen we om 15:00 in ons hotel aan. & wat voor hotel!!! we hadden het ergste verwacht, maar het is zooo'n mooie hotel kamer! met een lekkere matras en geen beesten! (als je in NL dit hotel had, zou je er anders over denken) We hebben rond 16:00 een heerlijk restaurantje gezocht en pizza gegeten, daarna nog wat winkeltjes bezocht en rondgelopen. Pokhara (de stad waar we nu zijn) is weg toeristisch. De helft van de mensen die hier lopen is een toerist. Dit geeft een hele andere uitstraling aan Nepal. Erg gezellig & veeel schoner dan in Kathmandu!

Wij hopen dat jullie weer hebben genoten van dit bizarre verhaal :) Waarschijnlijk gaat het een tijdje duren tot de volgende blog online komt. We beginnen morgen namelijk aan onze 5dagen trektocht ! En hebben dan waarschijnlijk weinig/geen/slechte internet.

Groetjess :)

greetje

Wat een bizarre beleving.brrrrr. Maar nu alles goed gegaan is een geweldige ervaring. ik wens jullie de volgende 5 dagen een mooie trektocht. Maar hoe kunnen jullie die handelingen allemaal onthouden wat je het beste kon doen om die beesten te ontwijken,als ze echt op jullie afgekomen waren.

Syl

Geweldige verhalen weer. Alsof ik met jullie mee ben (was t maar zo'n feest). Mooi hoor en zo zie je maar weer, als iets eng lijkt is er altijd nog iets engers waardoor het andere weer mee valt. Net t echte leven ;-). Geniet ervan dames. Dikke kus!

Diny

Hoi hoi, Volgens mij heeft jullie gids ervan genoten om jullie zo bang te maken! ;-) Nee hoor grapje ik zou ook harstikke bang geweest zijn en misschien zelfs wel afgehaakt.. En nu weer op naar het volgende avontuur 5 dagen trekken, doen jullie dat ook lopend of met een Jeep? Ben alweer erg benieuwd naar de volgende verhalen! Succes en weer genieten hoor!

Annet

Geweldig wat mooi geschreven weer ! Maar wel spannend die ervaringen van jullie. Gelukkig is alles toch goed verlopen.
Heel veeeel plezier en succes op jullie aankomende week en geniet ervan samen !
Namaste ?

Marcel

Hey Jo, je moet Roby en Gijs maar even uitleggen dat spinnen niet eng zijn. Dan hoef ik ook niet meer langerbde held uit te hangen als er weer eentje op hun slaapkamer zit. Haha. Wat een gave ervaringen zeg. Echt leuk om te lezen.

Renate

Jullie hele blog gelezen. Ik kan niet wachten om de foto's te zien. Vooral van jullie in de "kano". Brrrrr!!! Een ander leven dan in Nederland met de regenwormen, kleine spinnetjes en schapen? Toch???
Wat een prachtige verhalen.