Lotte & Jorieke in Nepal

Donderdag 19mei & Vrijdag 20mei

Namasté Dutch people!

Bedankt voor de leuke reacties.

Donderdag 19 mei

De wekker ging om 7:00, 7:30 begon onze yoga en meditatie sessie. Onze behoorlijk enthousiaste yoga leraar begon met een kleine meditatie training waarbij ik, Lotte, al bijna terug in slaap viel. Dit duurde jammer genoeg maar even want daarna moesten we flink aan de bak. De training was erg zwaar. Of we zijn gewoon totaal niet lenig. Ergens denk ik dat het het laatste is! Na de vermoeide yoga sessie was het tijd voor ons ontbijt. Dit keer erg lekker, namelijk een roerei pannenkoekje.

Om 10 uur startte we met onze laatste nepaleense taaltraining. Na de training kregen we kookles. We hebben "aalu parautha" gemaakt. Een soort aardappelpannekoekje, erg lekker!

Na de lunch kregen we de opdracht om in de plaats 'thamel' op de markt 3 producten te kopen. De producten waren in het nepaleens opgeschreven, dus dat werd vragen! In een klein stinkbusje zijn we voor 15 cent naar Thamel gereden. Toen we aankwamen begon het keihard te regenen. Het is namelijk het regenseizoen, dus als het regent regent het hier ook flink. Zeiknat liepen we over de markt. Uiteindelijk hadden we alles gevonden en zijn we met zijn allen naar een restaurantje gegaan. Hier hebben we heerlijk kunnen eten. We bestelden een pizza en hummus Tahini (brood met een sausje). En ja, we hebben hier ook op een "sta wc" moeten plassen;p, verschrikkelijk!! Al met al kostte het eten ons maar 5 euro per persoon.

Na het eten zijn we nog even over de markt gaan lopen. De winkels zijn open tot 21:00 uur. Om 20:00 uur zijn we voor 80 cent p.p. met de taxi naar huis gegaan

Vrijdag 20 mei

We stonden op om 6:30 uur. Om 7:00 uur kregen we ons ontbijt. Tot grote verassing was het brood met jam en pindakaas. Na het ontbijt begonnen we aan een hike tocht van ongeveer 8km. We liepen grotendeels door het "platteland" van Katmandu. De pauze hielden we op een berg met super mooi uitzicht over Kathmandu. Eenmaal terug stond de lunch op ons te wachten... rijst. Na de lunch hebben we onze broeken opgehaald die op maat gemaakt zouden worden. De rest van de dag hebben we een planning gemaakt en ons vrijwilligerswerkproject gekozen. We willen op een locale school helpen om activiteiten te organiseren.

Vandaag was een leuke maar wel zware dag. De zon was vanmorgen wel iets feller als verwacht, we zijn dus een beetje verbrand. Nu hopen dat het nog wat bruin word! Morgen begint ons weekend. We willen naar de monkey tempel hier in Kathmandu!

Veel liefs, ons!

Reacties

Reacties

Mieke Alberink

Lieve meiden

Trek een lange broek aan,als jullie naar de apen gaan.
Hou je spullen in de gaten en eet niets in hun buurt want ze jatten alles.
Veel plezier

Lourens

Dames, wat een avontuur! Dat zal wel een flinke cultuurschok zijn t.o.v. het vertrouwde Lutte :) Ik begrijp dat de rijst niet zo in de smaak valt haha,... dat is lastig in Azie maar gelukkig krijgen jullie ook andere dingen te eten.

Ik ben zelf in Thailand geweest (wat toch nog wel iets westerser is dan Nepal) en wat mij altijd is bijgebleven dat alles zo goedkoop was dat ik me er ongemakkelijk bij voelde. Ik wilde immers geen misbruik maken van de mensen of me als rijke westerling gedragen.

Ik wens jullie enorm veel plezier in Nepal en ik zal jullie leuke blog blijven volgen.

groetjes Lourens

Marcel

Weer leuk om een berichtje van jullie te lezen. Morgen veel plezier in jullie vrije weekend en dan zit jullie eerste week er ook alweer op. Snel gaat die tijd of niet?

Greetje

Jullie schrijven heel levendig. Wij zien het zo allemaal voor ons. leuk hoor. Passen die broeken nu goed??
met de taxi gaan is daar toch wel iets goedkoper als hier in Holland. groeten Opa en Oma

carolien

Lieve Lotte en Jorieke.
Wat fantastisch om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben, ondanks de vele rijst die jullie krijgen. Heel veel plezier bij de monkytempel en sterkte met trappen lopen.
In ieder geval heb ik 12 juni stampot zuurkool.klaar staan!!!

Syl

Hey meiden!

Wat leuk weer om te lezen. Een geweldig cultureel avontuur. Ik ben zo benieuwd naar de rest van jullie belevenissen, kan niet wachten. Geniet van jullie weekend en zie en beleef mooie dingen.

Dikke kus

Ingrid

Dusss.......eindelijk meer actie?? Ik wens jullie heel veel succes. Ben erg benieuwd hoe deze ervaring zal zijn. Zorg dat je een beetje droog blijft Jorieke, haha. Bukken achter Lotte ;-).
Dikke kus van mij, mams. ( en een kleine van Roby, ze zit naast mij)

Jose.

Hoi dames,leuk om jullie verhalen te lezen. Blijf genieten van wat jullie allemaal zien en meemaken. Later foto's kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active