Lotte & Jorieke in Nepal

Donderdag, Vrijdag, Zaterdag & Zondag 2 t/m 5 Juni

Donderdag 2 Juni

Na een erg slechte nacht, vanwege onze angst voor insecten ging onze wekker om 7.30u voor de laatste dag van de trekking. (We hebben die nacht een halfuur gewacht tot een van ons, ja lotte was de held, een groot insect met voelsprieten doodgeslagen had. Ook moesten we 's nachts naar het toilet en kwamen we een hele dikke grote zwarte vriend tegen. Een Spin! )

Na onze pannenkoek als ontbijt begonnen we aan de laatste uurtjes. Het was 1,5u alleen maar omlaag lopen en 1uur lang alleen maar trappen.. Nou was de trap niet het enigste wat we erg vonden. Er waren ook heeeel veel bloedzuigers aanwezig in dat gebied. Telkens na 20treden moesten we onze schoenen checken. Want ze konden snel naar boven komen die vieze beesten. Na uiteindelijk alle bloedzuigers te hebben verslaan en de trap hebben volgehouden was dit het einde van onze trekking! En ja, we zijn erg trots op onszelf hoe we deze 5 dagen hebben doorstaan haha:) We hebben na de trekking een heerlijke pizza gegeten met de groep. Na het eten was het tijd voor onze massage. En wat voor massage! We zijn letterlijk van top tot teen gemasseerd *uhum*! Ondertussen hebben we elkaar uitgelachen en toch ook nog wel genoten. Maar een beetje gek was het wel haha! Na de massage hebben we rondgelopen in Pokhara en winkeltjes bekeken. Zodra je in een winkel bent en je pakt iets vast, krijg je direct zonder te vragen een uitleg over hoe speciaal het product wel niet is. Als we dan zeggen dat we alleen willen kijken dringt dit niet tot hem door en begint hij gewoon opnieuw met een verkooppraatje, en dan natuurlijk een speciale prijs voor Europeanen. 's avonds hebben zijn we uiteten geweest en de dag afgesloten in een cafe met live muziek. Erg gezellig :)

Vrijdag 3 juni

Om 8.45 werden we verwacht bij de organisatie van de Zipflyer (de wereld langste kabelbaan) Verassend was dat we om 8.40u werden gebeld waar we bleven? We hebben ze toen gezegd dat we op 2min afstand lopen er zouden zijn. We waren dus ook precies op tijd. Uiteindelijk hebben we daar nog een halfuur moeten wachten voor vertrek (dit is dus typisch Nepalees) Na 3 kwartier rijden kwamen we aan bij de Zipflyer. Na een lange uitleg zijn we van de kabelbaan gegaan met 120 km/u. Dit was echt gaaaf hah! 's middags hebben we nog weer even rondgelopen in Pokhara en genoten van een heerlijke milkshake met sandwich. 's avonds nog ergens gegeten en wat gedronken in een cafeetje en toen op tijd naar bed. Want de volgende dag hadden we een lange busrit op de planning.

Zaterdag 4 juni

Wekker ging om 6.00u, toen alles ingepakt en ontbeten. Om 7:15 vertrok de bus naar Kathmandu. Na een lange busrit van 7 uur kwamen we weer terug in ons vrijwilligershuis. Verder die dag hebben we lekker niks meer gedaan. 's avonds aten we natuurlijk weer rijst.

Zondag 5juni

Om 8.00 hebben we genoten van heerlijke cornflakes met suiker en melk & een schaaltje met watermeloen. 's middags zijn we met z'n 2en naar het plaatsje Thamel gegaan. Hier hebben we helaas weer veel armoede gezien. Na veel winkeltjes bekeken te hebben gingen we met de taxi naar huis. Vanavond komen er heel veel nieuwe vrijwilligers in het huis dus we hebben genoeg te kletsen. Morgen begint onze vrijwilligersweek op de kleuterschool. En dat is dan ook onze laatste week in Nepal!

Groetjes onss !

Greetje

Ooo wat een avontuur weer.Hebben jullie nog geen vriendschap gesloten met die nuttige spinnen??Ik denk dat jullie het wel fijn vinden om op de kleuterschool te helpen.....wij opa en ik wensen jullie nog een hele leuke laatste week..

Diny

Wat een fantastisch en volgens mij een onvergetelijke reis hebben jullie gemaakt! Veel indrukken opgedaan, en dingen gezien die je je leven lang nooit meer zal vergeten! Ik denk dat de natuur ook overweldigend is! En niet te vergeten alle enge beesten ;-( .En nu nog een weekje vrijwilligerswerk ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren. Succes in ieder geval en probeer ook nog een beetje van de laatste week te genieten! Jullie moeders zullen wel blij zijn weer wat van jullie te lezen zodat ze weten dat de tocht goed gegaan is en jullie weer veilig in Kathmandu aangekomen zijn! Groetjes van ons!

Annet

Jullie maken Veel mee en het is geweldig om jullie zo te kunnen volgen, ook mooi beschreven. Denk dat jullie straks eenmaal thuis lachen om een klein spinnetje want jullie overwinnen zo veel dingen waar je anders angst voor zou hebben. Toppers zijn jullie en je mag zeker trots op jezelf zijn na zulke ervaringen! Wens jullie nog heel veel succes en plezier tijdens de komende week! Geniet ervan en lieve groetjes uit Denekamp.

carolien

De tocht is een en al overwinning op jullie zelf. De reis ernaar toe. Het reizen en hiken met zo n zware rugzak. De beklimming v d Phoon hill was echt een beproeving en hebben jullie elkaar er doorheen gesleept en moed ingesproken. Het vaak eenzijdige eten en dan de armoede die je overal ziet. Echt een cultuurshock. En niet te vergeten de enge beesten. Onze grootste vriend de spin kun je bij ons thuis de volgende keer zo weghalen zonder dat je op de bank zit te springen. HAHAHAHA. Nee alle gekheid op een stokje. Wij vinden jullie dappere ondernemende meiden en petje af voor wat jullie de komende week gaan doen. En Diny, ik zal idd blij zijn als jullie weer thuis zijn ondanks dat we deze reis jullie van harte gunnen. Tot zondag

Robbin

Heel veel plezier deze laatste week !

Syl

Hey knappe dames. Wat een verhalen weer, moedig hoor. Van deze kant heel veel plezier de laatste week, haal er uit wat er in zit. Heel gaaf om te lezen wat jullie allemaal beleven. Fijn dat jullie volgende week weer thuis komen, lekker klieren met Max en een dikke knuffel van mij. Dikke kus!

Marcel

Meiden, wat een fantastische verhaken wat hebben jullie de afgelopen weken veel meegemaakt. Geniet van jullie laatste week want zoals we altijd zeggen: "over een kwartier ben je weer thuis", althans voor je gevoel. Tot zondag, dan zien we jullie graag weer in Nederland (zonder enge spinnen, nouja een paar kleintjes dan)