Lotte & Jorieke in Nepal

Onze laatste reisblog !

Namaste ! Hier onze allerlaatste reisblog over ons avontuur in Nepal

Zaterdag en Zondag 11-12 Juni

We hebben ontzettend genoten van ons laatste ontbijt in het vrijwilligershuis. Dit waren namelijk pannenkoeken! Dit was dus een goede afsluiter van ons avontuur!Verder hebben we ons die dag vermaakt in Thamel, heel veel genoten, het laatste geld opgemaakt (heel vervelend werk), veel gekletst met de mensen in de winkels, en daarna natuurlijk heel veel stress met de tassen inpakken. Om 18:00u was het tijd voor een traditioneel afscheid. Van de eigenaar van het vrijwilligershuis kregen we een Tika (stip) op ons voorhoofd. Hij wenste ons hierbij een fijne en veilige reis. Na ook afscheid genomen te hebben van de andere vrijwilligers en van onze beste vriend Rob Yangyang (die altijd voor iedereen kookte en onze held was bij het weghalen van in totaal 3 kikkers en ontelbaar veel insecten) was het tijd om te gaan.

We hebben een ongelofelijke ervaring achter de rug en gaan dit dan ook nooit vergeten. We hebben leuke en minder leuke dingen gezien. De armoede op straat was één van deze dingen. Het was heftig om te zien hoe een moeder haar drie kindjes naakt rond liet lopen om te bedelen voor geld. Die beelden zullen altijd bij blijven.

Ook hebben we spannende en zware dingen beleeft, zoals de werelds langste kabelbaan, het lopen in de Jungle en niet te vergeten De Poonhill! Wat was dit zwaar om te doen, maar zo super mooi!

Al met al veel gelachen, serieus gedaan en ontzettend veel overwonnen! We zijn trots op onszelf! Door al deze dingen hebben we een heel goed beeld gekregen hoe het leven is in Nepal. Door dit avontuur beseffen we maar al te goed dat we het thuis echt wel heel erg luxe hebben.

We hopen dat we jullie door middel van deze reisblog een beetje hebben kunnen meegenieten met het leven hier in Nepal. En nogmaals heel erg bedankt voor de leuke reacties ! Dit gaf ons weer motivatie om de volgende blog te schrijven :)

We did it !!!

Liefs Lila & Jamuna

Marcel

Het is fijn om te lezen dat jullie zoveel leuke dingen hebben meegemaakt. Ook goed dat jullie de andere kant van ons luxe leven hebben gezien. Ook de angst voor spinnen is door jullie overwonnen. Supergaaf waren jullie blogs, due we met veel plezier hebben gelezen. Echt tof.
Inmiddels veilig geland en tot later. Dikke kus van ons.

Diny

Hallo Dames, Wat jammer dat de reis afgelopen is, geen leuke blogs meer van jullie, geen spannende verhalen;-(
Weten jullie al wat jullie volgend jaar gaan doen? Dat moet natuurlijk nog spannender en spectaculairder! Ik verheug mij er stiekem al een beetje op! Carolien zal er niet zo blij mee zijn dat ik dit opper... En jullie mogen met recht trots op jullie zelf zijn en ik ben het ook! Groetjes en dikke knuffel van ons ! We horen weer van elkaar!! Doei Doei!

Laura Pross

Hoi Lotte en Jorieke,
het was erg leuk om jullie reisblog te volgen!
Wat een belevenissen allemaal!
Nu weer terug in ons vertrouwde landje met normaal eten haha!
Geniet nog maar even na van dit mooie avontuur en hopelijk zijn jullie nu ook besmet met het 'reisvirus' ;) haha.